علم دینی
آنچه در این پرونده میخوانید دیدگاه صاحب نظران فرهنگستان علوم اسلامی قم در رابطه ی دین و علم می باشد.
 
 
نمایش خبر در روز :  
ماه :  
سال :  
بخش :  
بررسي نظريه شهيد صدر در مباني فقه حكومتي
۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹

گزارشی از جلسات بررسی مبانی فقه حکومتی در فرهنگستان علوم اسلامی قم

متن زیر گزارشی از اهم سخنان استاد سید محمدمهدی میرباقری در موضوع «مبانی فقه نظام ساز» از نگاه شهید صدر می باشد. «نظریه شهید صدر در مبانی فقه نظام ساز» موضوع تعدادی از جلساتی بود که در محضر استاد سید مهدی میرباقری و با حضور حجج اسلام دکترپیروزمند، پرور، درستگان، دکتر نعیمیان، دکتر جعفری، محمدی و عبدالهی ...

 
۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۵

حجت‌السلام و المسلمین میرباقری؛

حجت‌السلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در سلسله جلسات تعیین راهبردهای ارائه مباحث «مبانی فقه حكومتی» با حضور اعضای گروه اصول فقه احكام حكومتی فرهنگستان علوم اسلامی مباحث مهمی پیرامون مبانی فقه حكومتی مطرح كرد.

 
۲۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۵

ترجمه: رضا حسن زاده

«رويارويي با آينده» عنوان كنفرانس رياست جمهوري رژيم اشغالگر قدس بود كه در (دانشگاه عبري اورشليم) در تاريخ ۲۱ ـ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۱ برگزار شد. اين كنفرانس برخي از برجسته ترين انديشمندان جهان را گرد هم آورد تا در خصوص مسائل بسيار مهم آينده فلسطين اشغالي، ملت يهود و جهان را مورد بررسي قرار دهد.

 
۲۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۴

اين کنگره به منظور بازتاب وضعيت کنوني هنر در منطق و فلسفه ي علم و نيز ترسيم و ارائه ي چشم اندازي جديد از آن برگزار مي شود.

 
۲۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۴

«رويارويي با آينده» عنوان كنفرانس رياست جمهوري رژيم اشغالگر قدس بود كه در (دانشگاه عبري اورشليم) در تاريخ ۲۱ ـ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۱ برگزار شد. اين كنفرانس برخي از برجسته ترين انديشمندان جهان را گرد هم آورد تا در خصوص مسائل بسيار مهم آينده فلسطين اشغالي، ملت يهود و جهان را مورد بررسي قرار دهد.

 
۲۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۴

كمبريج، ماساچوست: طبق اظهارات گروه هاي برجسته تجاري، دولتي، رهبران آكادميكي، هنرمندان و دانشمندان، علوم انساني و علوم اجتماعي براي رقابت هاي جهاني ايالات متحد بسيار مهم و حياتي مي باشد.

 
۲۳ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۷

در شوراي دانشكده هاي مستقل، شاهد در حاشيه قرار گرفتن علوم مقدماتي از جمله علوم انساني بوديم، كه علت آن فشار بار اولويت هاي دانشجويان و پاسخ دهي مسئولان و دانشكده ها مي باشد كه گاهي اوقات نتيجه اي جز تغييرات نادرست در برنامه هاي درسي و تحصيلاتي نداشته است. در واقع افزايش عوامل دلهره آور و نگران كننده ...