کد مطلب: 898
انتشارات
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵
 
مأموريت

انتشارات فرهنگستان علوم اسلامی قم با همكاری شورای نشر، گروه‌های پژوهشی، پژوهشگران، ارتباطات و مراکز وابسته به فرهنگستان، مسئوليت توليد و پخش کتاب‌ها، آثار و محصولات تدوينی قابل نشر فرهنگستان را به عهده دارد.

وظائف و مسئوليت‌ها

محور اول: طراحی، برنامه‌ريزی و تأمين مقدمات مرحله کتاب‌سازی
۱. دريافت پيشنهادات و محصولات قابل انتشار و اولويت سنجی و تصميم گيری برای طرح‌های نشر آثار، از طريق شورای نشر و در تعامل با مديران گروه‌های علمی؛
۲. انعقاد قرارداد تدوين، تأليف و نشر اثر با مؤلف و يا تدوينگر.
محور دوم: تکميل و ويرايش محتوايی متون
۱. تامين منابع تنظيم اوليه متون در تعامل مؤلف، انتشارات و مديريت تدوين (اين مرحله در تنظيم و تدوين آثار برگرفته از اسناد صوتی و متنی، به ويژه در آثار استاد ميرباقری و استاد حسينی(ره) به صورت جدی وجود دارد)؛
۲. ارزيابی محتوايي متن از طريق افراد معين شده درونی ـ و در صورت نياز بيرونی ـ در تعامل با گروه‌های علمی.
محور سوم: کتاب سازی
در اين مرحله، مراحل مختلف تبديل متن به کتاب براساس فرايند کتاب سازی، پيگيری و اثر آماده چاپ و يا تکثير می گردد.
محور چهارم: چاپ يا تکثير کتب، نشريات و ساير منشورات دفتر فرهنگستان.
محور پنجم: فروش آثار
۱. بازاريابی و ترويج منشورات؛
۲. فروش آثار از طريق پخش؛
۳. فروش آثار از طريق فروشگاه؛
۴. فروش آثار از طريق سايت.
محور ششم: انبارداری و مديريت امور مالی و حسابداری (در تعامل با مديريت اداری ـ مالی و حسابرسی دفتر).

اهداف

۱. انجام امور تدوين در راستای فعاليت‌های فرهنگی و آموزشی فرهنگستان جهت تبيين کيفيت اداره امور براساس اسلام و شيوه تحقق احکام و معارف اسلامی در جامعه؛
۲. تقويت جبهه علمي ـ فرهنگی انقلاب اسلامی در فرآيند توزيع و پخش آثار
۳. انتشار و توزيع آثار قابل نشر فرهنگستان (کتاب‌ها، طرح‌هاي پژوهشی، پايان‌نامه‌ها، مجموعه مقالات، کتاب‌های آموزشی، مجلات، بروشور و نرم‌افزار)؛
۴. انتشار آثار اساتيد، نخبگان و محققين جبهه علمی و فکری انقلاب اسلامی که دارای مباحث مرتبط با نظرات و آراء فرهنگستان هستند.
۵. ارتقاء، حفظ و حراست از هويت و جايگاه علمی فرهنگستان در حوزه نشر جمهوری اسلامی ايران و بين الملل؛
Share/Save/Bookmark